تاسیسات برق و مکانیک

 

تاسیسات برق و مکانیک

 

تاسیسات برق و مکانیک

برق کشی و تاسیسات ساختمان یکی از بخش های مهم و اصلی است که باید با دقت و تخصص بالایی صورت گیرد. بسیاری از امکانات ساختمان همچون سیستم روشنایی، انواع ترموستات، امکانات سیستم سرمایشی و گرمایشی و … در لیست تاسیسات برق و مکانیک قرار دارند. به همین دلیل میزان تخصص و کیفیت در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. اطلاع از این علم برای هر سازنده و یا فردی که در این زمینه فعالیت می کند الزامی است. در این زمینه شرکت بلند بارو پیشرو می باشد. که شما می توانید خدمات مورد نظر را از این مجموعه دریافت کنید.

انواع تاسیسات ساختمانی

به طور کلی تاسیسات برق و مکانیک ساختمان به دو دسته برقی و مکانیکی تقسیم بندی می شود. تاسیسات برقی در واقع همان سیستم برقی ساختمان است که روشنایی و برق مورد نیاز ساختمان را تامین می کند. تاسیسات برق و مکانیک ساختمان آرامش و رفاه بیشتری را برای ساکنین به ارمغان می آورد. به همین دلیل کیفیت آن اهمیت بسیاری دارد. از جمله تاسیسات برق و مکانیک می توان به تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، تاسیسات استخر، تاسیسات گاز رسانی، تاسیسات بهداشتی، تاسیسات آتش نشانی، تاسیسات فواره و آب نما، تاسیسات آسانسور و پله برقی، تاسیسات سیستم های بخار و تاسیسات و تهویه بیمارستان ها اشاره کرد.

نحوه طراحی تاسیسات برق و مکانیک

طراحی نقشه تاسیسات برق و مکانیک ساختمان اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل باید توسط افراد حرفه ای صورت گیرد. یکی از مهم ترین تاسیسات ساختمانی سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان است به گونه ای که باید کمترین اتلاف انرژی را داشته باشند. طراحی تاسیسات برق کشی ساختمان در دو فاز انجام می پذیرد.

استانداردهای طراحی تاسیسات برق و مکانیک

برای این که تاسیسات ساختمان در آینده حادثه ساز نشود می بایست یک سری استانداردها را در طراحی آن رعایت کرد. از جمله این استانداردها عبارت است از:

مشخصات نقشه نمای ساختمان

عدد گذاری نقشه با استفاده از جزئیات و اندازه های دقیق

نقشه پشت بام و ارتفاعات ساختمان

مشخص کردن تعداد طبقات و محل پنجره ها

توجه به فضای سبز و محوطه های باز ساختمان

و …

به طور کلی در نقشه تاسیسات برق و مکانیک باید تمامی جزئیات و بخش های ساختمان به صورت دقیق و واضح مشخص شود. هر گونه خطا در اندازه گیری و نقشه ساختمان خسارات و ضررهای بسیاری را به ساختمان وارد می کند. به عنوان مثال در صورتی که در سیم کشی ساختمان استاندارد و اصول برق کشی رعایت نشود، امکان بروز برق گرفتگی وجود دارد. بنابراین در زمینه تاسیسات باید از افراد حرفه ای و باتجربه کمک گرفت.

برای مشاوره تماس بگیرید

توانایی های ما

معماری و دکوراسیون داخلی

محوطه سازی

بازسازی

مقاوم سازی

طراحی و اجرای روف گاردن

تاسیسات برق و مکانیک

طراحی سازه و معماری

مدیریت پیمان

مشارکت در ساخت

ویلا سازی

پروژه های عمرانی

اقتصاد مهندسی

از خدمات ما بازدید نمایید

آخرین پروژه های انجام شده

از خدمات ما بازدید نمایید
0
پروژه های برتر
0
نیروی کار حرفه ای
0
پروژه های در حال انجام
0
پروژه های انجام شده