طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

طراحی و اجرای روف گاردن

روف گاردن یکی از بخش های ساختمان است که به تازگی به ساختمان های مدرن و جدید امروزی افزوده شده است. روف گاردن واژه ای لاتین به معنای بام سبز می باشد. طراحی و اجرای روف گاردن بر روی ساختمان صورت می گیرد و فضایی سرسبز و چشم نواز برای دورهمی و لذت بردن از محیط است. ولی روف گاردن نیز مانند هر طرح و ایده نیاز به اجرایی اصولی و استاندارد دارد تا به خوبی پیاده سازی گردد.

هزینه طراحی و اجرای روف گاردن

یکی از مسائلی که برای بسیاری از افراد حائز اهمیت است، قیمت طراحی و اجرای روف گاردن است. طراحی و اجرای روف گاردن به صورت متراژی و بر اساس نوع بام سبز قیمت گذاری می شود. به همین دلیل فاکتورهایی همچون نوع پوشش گیاهی، زیرسازی ساختمان، تاسیسات و … در هنگام برآورد قیمت مورد توجه قرار می گیرد. شرکت بلند بارو یکی از شرکت هایی است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و اجرای بام سبز و ویلا سازی فعالیت می کند. شما می توانید قیمت دقیق اجرای روف گاردن را از این شرکت استعلام کنید.

روف گاردن چیست؟

پیش از این که در خصوص طراحی و اجرای روف گاردن صحبت کنیم، باید توضیحاتی در خصوص این باغ سبز ارائه دهیم. روف گاردن یا باغ سبز در واقع همان حیاط قدیم است که بر روی پشت بام اجرا می گردد. پوشش گیاهی موجود بر روی بام سبز به آب و هوای منطقه بستگی دارد.

انواع روف گاردن

روف گاردن متمرکز یا اینتنسیو

با توجه به بالا بودن حجم خاک به کار رفته در روف گاردن اینتنسیو باید پیش از طراحی و ساخت ساختمان این فضا را در نظر گرفت. زیرسازی روف گاردن در این روش باید بسیار مستحکم و بادوام باشد. در این باغ سبز می توان از انواع گیاهان و یا حتی درختان نیز استفاده کرد. در صورتی که شما نیز به وجود درخت در روف گاردن علاقه مند هستید، بهتر است با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

روف گاردن اکستنسیو یا گسترده

این روف گاردن برای افرادی که علاقه مند به اجرای روف گاردن متمرکز دارند ولی از پیش مقاوم سای صورت نگرفته است مورد استفاده قرار می گیرد. عمق خاک در روف گاردن اکستنسیو کمتر از متمرکز است و نمی توان هر گیاهی را در آن به کار برد. در حال حاضر بسیاری از ساختمان های مقاوم از این روف گاردن استفاده می کنند.

روف گاردن ماژولار

یکی از مواردی که در هنگام طراحی و اجرای روف گاردن باید بررسی کنید، انتخاب نوع باغ سبز است. روف گاردن ماژولار یکی از باغ سبزهای ساده است که اغلب به روش گلدانی اجرا می گردد. بدین صورت که شما می توانید با استفاده از یک طرح و ایده جذاب انواع گل و گیاه را در آن پیاده سازی نمایید.

مراحل طراحی و اجرای روف گاردن

برای طراحی و اجرای روف گاردن به صورت اصولی و استاندارد نیاز به یک سری مراحل است. در زیر به این مراحل اشاره می کنیم:

زیرسازی کف

زیر سازی یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل طراحی و اجرای روف گاردن به شمار می رود. پیش از اجرای بام سبز باید پشت بام را ایزوگام کرد تا از نفوذ آب و رطوبت به سقف جلوگیری کرد. همچنین رویش گیاهان و ریشه های آن ها در سقف نیاز به زیرسازی مناسبی دارد. بدین صورت که باید میزان خاک و مقاوم سازی مناسبی صورت گیرد. البته شرط طراحی و اجرای روف گاردن به صورت صحیح و استاندارد انتخاب مناسب ترین مدل بام سبز است که در بالا رایج ترین مدل ها را به شما توضیح دادیم. بنابراین به طور کلی اجرای شیب بندی، اجرای لایه ضد ریشه و اجرای لایه محافظ در اجرای بام سبز بسیار حائز اهمیت است.

شبکه بندی آهن

برخی از افراد تمایل دارند که در روف گاردن آلاچیق نیز داشته باشند. برای اجرای آلاچیق در روف گاردن نیاز به شبکه بندی آهن است. اجرای شبکه آهن اغلب به شکل مربعی و در ابعاد 30 تا 40 سانتی متری است. همچنین در این مرحله برای عبور تاسیساتی همچون آب و برق و … باید ارتفاعی بین 15 تا 35 سانتی متر را در نظر گرفت.

طراحی و اجرای تاسیسات بام سبز

عبور تاسیسات و لوله کشی ساختمان از دیگر نکات طراحی و اجرای روف گاردن است که باید پس از زیرسازی انجام شود. انتخاب نحوه لوله کشی و آب بندی روف گاردن به نوع آن بستگی دارد. به عنوان مثال برای روف گاردن گلدانی نیازی به تاسیسات پیچیده نیست و شما به سادگی می توانید آب بندی را انجام دهید. ولی برای روف گاردن نوع متمرکز نیاز به لوله کشی اصولی و استاندارد است تا تمامی بخش های بام سبز به خوبی آبیاری گردد.

نکات مهم طراحی و اجرای بام سبز

در هنگام طراحی و اجرای روف گارد باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

گیاهان نباید به صورت مستقیم و طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار گیرند. به همین دلیل پیش از طراحی روف گاردن باید جهت تابش خورشید و سایه را نیز بررسی کنید.

روف گاردن در بلندترین ارتفاع ساختمان طراحی می شود. به همین دلیل گیاهان موجود در بام سبز باید توسط باد شکن محافظت گردد.

همچنین با توجه به این که روف گاردن در معرض دید سایر ساختمان های مجاور قرار دارد باید به صورت هدفمند و با ترفندهای مختلف حریم خصوصی حفظ گردد.

گیاهان موجود در بام سبز باید به صورت مرتب آبیاری شوند. به همین دلیل سیستم آبیاری باید بر اساس نوع روف گاردن طراحی گردد. از طرفی آب اضافی ناشی از آبیاری نیز باید تخلیه شوند تا به گیاهان آسیب نرسانده و مقاومت ساختمان را نیز تحت تاثیر قرار ندهد. بنابراین سیستم زهکشی نیز باید کاملا اصولی باشد.

طراحی و اجرای روف گاردن در بلند بارو

نحوه طراحی و اجرای بام سبز نه تنها بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد، بلکه تعیین کننده کیفیت و میزان مقاومت ساختمان و ظاهر روف گاردن نیز می باشد. به همین دلیل این کار باید توسط افراد حرفه ای و باتجربه صورت گیرد. بلند بارو یکی از شرکت های بسیار حرفه ای است که سال ها در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن فعالیت می کند. این شرکت زیرسازی بسیار حرفه و اصولی دارد و با اجرای استاندارد توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. در صورتی که شما نیز به دنبال فضایی سبز و زیبا در پشت بام منزل خود هستید، تنها کافیست با کارشناسان بلند باروی تماس بگیرید.

برای مشاوره تماس بگیرید

توانایی های ما

معماری و دکوراسیون داخلی

محوطه سازی

بازسازی

مقاوم سازی

طراحی و اجرای روف گاردن

تاسیسات برق و مکانیک

طراحی سازه و معماری

مدیریت پیمان

مشارکت در ساخت

ویلا سازی

پروژه های عمرانی

اقتصاد مهندسی

از خدمات ما بازدید نمایید

آخرین پروژه های انجام شده

از خدمات ما بازدید نمایید
0
پروژه های برتر
0
نیروی کار حرفه ای
0
پروژه های در حال انجام
0
پروژه های انجام شده