طراحی سازه و معماری

طراحی سازه و معماری

آیا می دانید طراحی سازه چیست؟ در رابطه با کاربرد و اهمیت طراحی سازه تا چه حد اطلاعات دارید؟ ساخت و ساز مهمترین و اصلی ترین فعالیت انسان ها در طول تاریخ بوده است. ساخت و ساز امروزه به شکل مدرن تر و با رعایت اصول و قوانین بیشتر در چارچوب قوانین خاصی رعایت می گردد. رشته عمران با عنوان یکی از رشته های شناخته شده در زمینه ساخت و سازهای گسترده و عظیم است. طراحی سازه نیز در این رشته گنجانده می شود. شرکت بلند بارو به عنوان یک سایت تخصصی در ادامه در رابطه با طراحی سازه توضیحات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

طراحی سازه

طراحی یکی از مهم ترین زیر شاخه های رشته عمران محسوب می شود که ساختار یک سازه به عنوان یکی از شاخه های علوم مهندسی در تمام زمینه های ساخت و ساز دخالت می‌کند. یک ساختار مهندسی و پیچیده مستحکم با قابلیت های مهندسی مدرن و عالی اهمیت بسیار زیادی دارد. تحلیل و طراحی سازه بایستی با در نظر گرفتن تمامی جوانب و صفر تا صد پروژه های عمرانی صورت بگیرد. برای طراحی سازه و مکانیک نیز همانند تمامی روند پروژه های عمرانی بایستی یک برنامه ریزی کلی از تمام اصول کار طراحی کرد. حال اینکه در علم عمران سازه مهمترین و اصولی ترین زیر شاخه است که به عنوان ابتدایی ترین مرحله ساخت و ساز نیز محسوب می‌شود. قطعاً که رعایت اصول و استانداردها مهمترین گام در این مرحله خواهد بود؛ چرا که هرگونه خط حتی خطای بسیار کوچک می‌تواند حوادث بسیار جبران ‌ناپذیری را به وجود بیاورد.

برای طراحی سازه و مکانیک نیز بایستی پس از برنامه ریزی مرحله طراحی با در اختیار داشتن تمامی وسایل مورد نیاز صورت بگیرد. برای طراحی نیاز به نرم افزارهای مخصوصی است که توسط رایانه می توان از آنها استفاده نمود. در طراحی سازه مهندس سازه یا طراح سازه با در نظر قرار دادن طراحی مهندس معمار نیز اقدام به طراحی می‌ کنند. این طراحی قبل و بعد از طراحی مهندس معمار کنترل می شود و این کنترل جهت جلوگیری از خطاهای احتمالی در طراحی خواهد بود. بلند ساروی تهران بهترین مشاور شما عزیزان برای ساخت پروژه های عظیم است. این مجموعه متشکل از مهندسین بسیار باتجربه و کار بلد می باشد که سال‌هاست در این راستا فعالیت داشته اند. شما می توانید از خدمات شرکت بلند بارو حتی به صورت اینترنتی بهره مند شوید.

مزایای طراحی سازه

همانگونه که اشاره شد، طراحی سازه به عنوان اصولی ترین و اصلی ترین فرایند اولیه در پروژه های عمرانی است. در گذشته خبری از طراحی سازه برای ساخت و ساز وجود نداشت؛ اما امروزه برای افزایش دوام و استحکام ساختمان ها و پروژه های بسیار عظیم با اصطلاحی به عنوان عنوان سازه سر و کار داریم. طراحی سازه به عنوان حساس ترین مرحله ناشناخته می‌شود چرا که دقت تحلیل در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد. چنانچه رقمی هر چند ناچیز در مرحله تحلیل اشتباه صورت بگیرد، کل پروژه به طور کامل با مشکلات بسیار بزرگی مواجه خواهد شد. شاید از نظر شما طراحی سازه اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند به خوبی می دانند که طراحی سازه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. به برخی از مزیت های انجام این مرحله می پردازیم:

  • از مهمترین و اصلی ترین مزیت های های طراحی سازه می توان به رعایت استانداردهای ساخت و ساز اشاره کرد. در این مرحله مهندسین طراح با رعایت تمامی استانداردها و اصول اقدام به طراحی می کنند. این طراحی منجر می‌شود تا اسکلت ساختمان با مقاومت و قدرت فوق العاده بیشتری اجرا شود. طراحی سازه توسط نرم افزارهای بسیار مخصوص و رایانه صورت می گیرد. قطعاً خط ها با کمک این نرم افزارها و رایانه بسیار کم و یا اصلا وجود ندارد.
  • چنانچه طرح اولیه ارائه شده توسط مهندسین معمار با نقص‌هایی مواجه باشد، قطعاً در مرحله طراحی سازه  توسط مهندسین طراح و سازه برطرف می گردد. در واقع تمامی طرح های غیر متعارف با در نظر قرار دادن محاسبات دقیق تر و بهتر خواهد شد. در حالی که این طرح اولیه شامل طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان و غیره است.

اهمیت طراحی سازه

  • با کمک طراحی شما میتوانید یک برنامه ریزی کلی از تمام مراحل صفر تا صد کار در اختیار داشته باشید. در واقع شما با کمک این طراحی اسکلت و طرح کلی ساختمان را که قرار است به ساختمان مورد استفاده نهایی تبدیل شود، در اختیار مهندس اجرا قرار می دهید. اصلی ترین مرحله کار همین مرحله طراحی است که در اختیار مهندسین اجرایی قرار گرفته و آنها بر اساس همین طرح و رعایت اصول استانداردها تمامی قسمت ها و مراحل ساخت پروژه را طی می کند.
  • طراحی سازه بدین منظور انجام می‌شود تا کل بار های ساختمان به ویژه بار مرده تنها بر یک قسمت یا بخش از ساختمان متحمل شود. قطعاً در ساختمانهای قدیمی که خبری از طراحی سازه در آنها وجود نداشته، دیده اید که خرابی هایی در قسمتهای مختلف وجود دارد. همچنین بخش های مختلفی از ساختمان دچار ترک های زیاد و عمیق است؛ قطعاً که این طراحی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی ایجاد می گردد. با کمک طراحی و محاسبات دقیق مهندسین طرح هایی را در اختیار مهندسین اجرا قرار می‌دهند که بتواند کلیه بارهای وارد بر ساختمان را به پایه ها منتقل کند.
  • با استفاده از طراحی تمامی اندازه های ستون و حتی مکان هایی که ستون ها باید قرار بگیرند تمام یک به یک در نقشه درج می گردد.
  • سازه ها بر اساس متریال مورد استفاده در مدل های سازه های بتنی و فلزی طراحی می شوند. قطعاً تا حدودی اصول طراحی و محاسبات در آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. شما برای اینکه طراحی سازه شما با هیچ گونه خطایی مواجه نگردد، حتما بایستی از متخصصین با تجربه کمک بگیرید. شرکت‌های زیادی هستند که امروزه در راستای آبادانی با بهترین متخصصین با تجربه میزبان شما مشتریان عزیز هستند. شرکت بلند بارو به عنوان یکی از شرکت‌های پرآوازه و شناخته شده در کشور است.
برای مشاوره تماس بگیرید

توانایی های ما

معماری و دکوراسیون داخلی

محوطه سازی

بازسازی

مقاوم سازی

طراحی و اجرای روف گاردن

تاسیسات برق و مکانیک

طراحی سازه و معماری

مدیریت پیمان

مشارکت در ساخت

ویلا سازی

پروژه های عمرانی

اقتصاد مهندسی

از خدمات ما بازدید نمایید

آخرین پروژه های انجام شده

از خدمات ما بازدید نمایید
0
پروژه های برتر
0
نیروی کار حرفه ای
0
پروژه های در حال انجام
0
پروژه های انجام شده