مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت

مشارکت نوعی توافق بین مالک و سازنده است.فرض کنید شما صاحب ملک کلنگی یا زمینی هستید که توانایی ساخت آن را ندارید و استفاده ی دیگری هم از آن نمی توانید داشته باشید.به عنوان یک راه حل،مشارکت در ساخت را به شما توصیه می کنیم.البته نکات مهمی در در مورد مشارکت در ساخت وجود دارد که دانستن آن ها به شما کمک می کند که هم سود خوبی به دست آورید و هم درگیری های زیادی در طول پروژه نداشته باشید.از سپردن ملک خود به سازندگانی که تجربه ندارند خودداری نمایید و حتما مطمئن شوید نمونه کارهای سازنده ی مورد نظر حتما متعلق به خودش باشد. نکته ی مهم دیگر آن است که تعداد طبقات قابل احداث از ابتدای معماری باید مشخص باشد و قدر السهم هر یک از طرفین بر اساس درصدی از پروژه مشخص شود.حتی اینکه چه طبقه و مالک هر واحد بهتر است زودتر تعیین شود.اگر واحد مشترکی هم در ساختمان وجود دارد باید سهم هر یک از طرفین در آن مشخص شود.در رابطه با اینکه کدام پارکینگ،انباری و حتی شرح مشاعات باید ذر قرارداد مندرج و در صورت تغییر در تعداد طبقات احداثی،درصد و سهم طرفین از قبل معلوم باشد.همچنین مقدار سرمایه و آورده های پروژه مشارکت را قسمت قرارداد درج باید نمود.

مشارکت در ساخت

سرمایه گذاری بر روی ملک و ساختمان بسیار سودآور است. ولی بسیاری از افراد بودجه کافی برای خرید ملک و سرمایه گذاری در این زمینه را ندارند. مشارکت در ساخت یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است که هر فرد بر اساس بودجه خود می توانند در آن سرمایه گذاری کنند. در صورتی که شما نیز به دنبال سرمایه گذاری در زمینه ملک و خرید ساختمان هستید، با مطالعه مقاله زیر اطلاعات خود را در خصوص مشارکت در ساخت تکمیل نمایید.

مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت نوعی قرارداد در زمینه ساخت و ساز است. این قرارداد برای تمامی پروژه های مسکونی، تجاری و … مورد استفاده قرار می گیرد. اجازه دهید که این روش سرمایه گذاری را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید شما ملکی قدیمی دارید و با بازسازی و ساخت مجدد می توانید سود بالایی را بدست بیاورید ولی برای این کار نیاز به بودجه زیادی است. در این حالت برخی از افراد با مشارکت در ساختن بودجه کافی برای ترمیم و بازسازی را تامین کرده و به صورت شراکتی توافقی سود ارائه می دهند.

انواع مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت به شکل قرارداد مدیریت، قرارداد مشارکت مدنی ساخت، قرارداد پیمان و قرارداد پیمانکاری ساختمان صورت می گیرد. در تمامی مدل های مشارکت در ساخت باید قراردادی به صورت توافقی بین صاحب ملک و سازنده انجام شود تا درصد سود مشارکت به صورت واضح و روشن قید گردد. مشارکت در ساخت برای افرادی که به دنبال نوسازی و مدرن کردن ساختمان قدیمی خود هستند بسیار ایده آل است. شرکت بلند بارو یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت در زمینه پروژه های مشارکتی در شهر تهران است که نوسازی بسیاری از ساختمان های فرسوده را برعهده دارد. شما نیز می توانید با عقد قرارداد با این شرکت بالاترین سود را برای خود رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

نحوه مشارکت در ساخت

نحوه مشارکت در ساخت بدین شکل است که مالک قصد تبدیل یک ساختمان یا یک قطعه زمین را به یک ساختمان مدرن و بزرگ مسکونی و یا تجاری داشته ولی سرمایه کافی برای پیاده سازی ایده و نظر خود را ندارد. مشارکت ساخت در این حالت مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا با این کار مالک زمین و یا خانه از امکانات و سود آن بهره مند خواهد شد. درصد سود و برداشت هر فرد از این مشارکت به صورت کتبی در قرار داد ذکر شده و در انتها و یا اواسط کار طبق توافق به وی پرداخت می گردد.

شرایط مشارکت در ساخت

هزینه و میزان سود مشارکت در ساخت به صورت توافقی و بر اساس تورم مسکن و بازار در قرارداد تعیین می شود.

در پروژه های مشارکتی در ابتدا باید ارزش ملک و زمین و ارزش نهایی پروژه مورد بررسی قرار گیرد. این فرایند نیاز به فرمول خاص و بررسی دقیق دارد.

در صورت انعقاد قرارداد با شرکت های معتبر باید حتما مهر و امضای شرکت پای قرارداد وجود داشته باشد.

در قرارداد مشارکتی باید وظایف هر فرد به صورت دقیق مشخص شود.

در پروژه های مشارکتی بهتر است از چک های معتبر به جای سفته استفاده شود.

در صورت فوق هر یک از افراد موجود در قرارداد، وراث می توانند معامله را ادامه دهند.

شرایط به پایان رسیدن مشارکت در ساخت چیست؟

در صورتی که زمان قرارداد مشارکت در ساخت به پایان رسیده باشد ولی ساخت و ساز همچنان ادامه داشته باشد، هر دو طرف معامله می تواند قرارداد خود را فسخ نماید. سود و زیان و خسارات پایان قرارداد به توافق طرفین بستگی دارد. به همین دلیل افراد باید پیش از عقد قرارداد تمامی ضرر و زیان ها را قید کنند.

سود مشارکت در ساخت چقدر است؟

معمولا پروژه های مشارکت در ساخت به صورت درصدی محاسبه می گردد. درصد دقیق سود پروژه های مشارکتی با توافق طرفین و بر اساس ابعاد پروژه و هزینه های ساخت تعیین می شود. برای برآورد دقیق درصد مشارکت در ساخت ابتدا سرمایه ملک و هزینه های ساخت و ساز بررسی شده و با جمع کل پروژه هزینه های نهایی برآورد خواهد شد. افراد ماهر و متخصص برای تعیین درصد پروژه های مشارکتی از حسابداران مجرب کمک می گیرند. شرکت بلند باروی تهران دارای افرادی حرفه ای در زمینه مشارکت در ساخت هستند که می توانند به صورت دقیق هزینه های نهایی پروژه را تعیین کرده و درصد سود را تعیین کند.

مزایای پروژه های مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت نه تنها برای طرفین پروژه به دنبال دارد، بلکه با ترمیم و ساخت بافت های فرسوده به زیباسازی شهر نیز کمک می کند. همچنین این کار ساختمان فرسوده و رو به تخریب را به ساختمانی مستحکم و بادوام تبدیل خواهد کرد.

نوسازی ساختمان باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شده و سرمایه ملک شما را افزایش می دهد.

هزینه های تعمیر و نگهداری ساختمان در پروژه های مشارکتی کاهش پیدا خواهد کرد.

آیا مشارکت در ساخت سودآور است؟

یکی از مهم ترین اهدافی که طرفین معامله در مشارکت در ساخت رعایت می کنند، کسب سود است. برای این که پروژه های ساخت سود بالایی را به دنبال داشته باشد، باید با استفاده از یک سری فرمول های ریاضی هزینه های کلی پروژه محاسبه گردد. به عنوان مثال باید ابتدا هزینه ملک تعیین شده و سپس هزینه نهایی ساخت و ساز نیز مورد بررسی قرار گیرد. در انتها نیز باید هزینه نهایی پروژه تعیین شود. در این حالت می توان گفت که پروژه ساخت سودآور و به صرفه است یا خیر. شما می توانید از طریق تماس با شماره های درج شده در سایت درصد سود مشارکت در ساخت را محاسبه کنید.

برای مشاوره تماس بگیرید
  • مشارکت در ساخت
  • مشارکت در ساخت

برای محاسبه بلاعوض در مشارکت در ساخت از فرمول زیر می توان استفاده نمود:

R=%AXD-%GXM

M=کل ارزش ملک

G=قدر السهم سازنده

D=کل هزینه ی ساخت

A=قدرالسهم مالک

R=مقدار بلاعوض

توانایی های ما

معماری و دکوراسیون داخلی

محوطه سازی

بازسازی

مقاوم سازی

طراحی و اجرای روف گاردن

تاسیسات برق و مکانیک

طراحی سازه و معماری

مدیریت پیمان

مشارکت در ساخت

ویلا سازی

پروژه های عمرانی

اقتصاد مهندسی

از خدمات ما بازدید نمایید

آخرین پروژه های انجام شده

از خدمات ما بازدید نمایید
0
پروژه های برتر
0
نیروی کار حرفه ای
0
پروژه های در حال انجام
0
پروژه های انجام شده